mandag 1. desember 2008

I dag er det første desember...?(!)



Det er litt vedmodig å være her med tanke på at det er første desember. Ute er det steikende sol. Butikkene spiller ikke julesanger, det finnes ingen tegn til julelys, granbar eller harry og glorette glitterpynt (forutenom en Sotrama eller taxi her og der som har "julepynten" hengende året rundt uten å egentlig vite hva det er)
Jeg viste ikke at jeg var så glad i julen. Tenkte mest at det skulle bli spennende med jul i et afrikansk land hvor bare en veldig liten del i det hele tatt feirer den. og at det skulle bli en koselig intim feiring hvor kanskje jesu fødsel kom mer i fokus uten alt det andre som jeg ofte har sett på som litt unødvendig. Men akk jeg savner til og med de grelle amerikanske julenissene.

Likevell det var fantastisk(!!) å komme hjem i dag til en pakke fra mamma og pappa som lå og ventet på puten min. Med norsk sjokolade, julemarsipan, lenge etterlengtede fliseklemmer og diverse annet. Pakken kunne nok ikke kommet på en bedre dag! Ellers har jeg sett første episode av nissene på låven med noen av de andre på teamet, så julen skal nå ikke forsvinne helt for meg her heller

Jeg ser frem til å bake pepperkakehus med teamet og Åshild, også har jeg og Inger Marie store planer om å dekke vinduene med bomull, sette airconditionen på fullt, pakke oss inn i et teppe, og se polarekspressen med en varm kopp kakao.

Jaja jeg har det egentlig veldig bra, er bare en smule nostalgisk.
Til dere som kan leke i snøen, ha snøballkrig, lage snøengler, bli røde i kinnene av kulden, ta på varme ullkåper, og handle julegaver i gater omringet av julelys, nyt det!

6 kommentarer:

Anne Maren sa...

hehe de e flott du ser positivt paa d kristin! :)
virke jo som ei koselige jul d! :)
kosa deg masse viare, aa masse lykke te :) syns du e goe! kos dg me sjokoladen!
masse gla i deg!
klem <3

Norveig sa...

eg oppføre meg så en onge når d gjelde jul her nere. Har store plana om å laga juletre, he kjypt inn sjokkiskalender, å prøve å få alle andre slappissa me på pepperkakehusbaking med julemusikk å gløgg. Får sjå ka eg får t. Har kjypt inn julestjerna (blommen, ikkje sånn vindu-ting) te å me. Minne meg om mamma:D
Blir nok ei litt løjen jul for oss adle i fæmelien dette åre', tenke eg.

Anonym sa...

... ikkje noge snøengla her.. Det snødde i natt men nå regne det og e surt og ekkelt. :( Men marsipan har eg nå spist og glede meg til å baka julekaker. Som Astrid (Norveig) seie så blir det nok ei løyen jul for alle i familien... Ikkje pinnakjød eingong! Og ingen av oss som e heima. Klem

Anonym sa...

Ååh, ska dåkkå øage pepperkakehus?<3 how? det vil i au gjer:D
Kjekt å høre fra d forresten:) Håpe du he d like fint i Maile som me he d i Senegal!
Klem

Kristin - Aysatta sa...

kordan me ska få te å laga pepperkakehus? Me har med sirup fra Norge og komme te å få nonstop å pynta med av ogen som komme ner seinare. Men me fant ut at de selte en form for sirup her nere åg, då har de det sikkert i Senegal åg :)

Ja det e sant, det blir ei sær jul for heile familien. Komme te å savna dåkke, men trur det blir ei spennande å kjekk jul likavell. :)

Forresten Anne eg e litt gla i deg åg... men bare litt ;)

Norveig sa...

OPPDATERING! OPPDATERING! OPPDATERING! øve ei vega si sist bloggpost, jenta! få ut fingen å trykk i vei! hilsen følger'n.